TEL: 794 664 888
E-MAIL: SKLEP@SENTINE.PL
Kamera Sony PXW-FX9
Kamera Sony FX9 posiada pełnoklatkowy przetwornik obrazu o rozdzielczości 6K, systemem Fast Hybrid AF, dwiema bazowymi czułościami ISO i technologią przetwarzania koloru S-Cinetone™. Użytkownik posiada całkowitą swobodę twórczego kształtowania pięknych obrazów 4K, uzyskiwanych dzięki oversamplingowi danych z dużego, pełnoklatkowego przetwornika obrazu o wysokiej rozdzielczości. Każdy detal sceny można utrwalić z małą głębią ostrości i wspaniałym efektem bokeh, nadając obrazowi prawdziwie kinowy wygląd. Ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny i dwie bazowe czułości ISO zapewniają pierwszorzędną paletę barw i umożliwiają uchwycenie najdrobniejszych niuansów, od delikatnego zróżnicowania szczegółów w cieniach po imponujące światła
Niewiarygodnie szybki i dokładny system AF
Udoskonalony system ustawiania ostrości Fast Hybrid AF zapewnia niespotykaną dotychczas szybkość, płynność i dokładność śledzenia obiektów. Rezultat to bez porównania wyższa jakość filmów dokumentalnych, reklam, nagrań z wydarzeń itp. System Sony Eye AF ustawia ostrość na oko, pozwalając znacznie dokładniej utrwalić wyraz twarzy fotografowanej osoby.
Wygoda i szersze horyzonty twórcze
Model FX9 wprowadza nową jakość do filmów kręconych kamerami z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. Wyróżnia się niezrównaną ergonomią i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi do filmowania w ruchu. Jako pierwsza na świecie pełnoklatkowa kamera jest wyposażony w elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej, dający nowe możliwości filmowania w zmieniającym się oświetleniu. Wbudowane łącza Wi-Fi i 12G-SDI umożliwiają pracę w zaawansowanych systemach, a po zamontowaniu oferowanego oddzielnie modułu rozszerzającego XDCA-FX9 kamera zyskuje dodatkowe możliwości funkcjonalne. W wersji 2.0 wewnętrznego oprogramowania dodano obsługę standardu HLG i własnych tabel LUT 3D. W przyszłości planowane jest wprowadzenie kolejnych zaawansowanych funkcji.
Nadzwyczajny obraz z pełnoklatkowego przetwornika „Exmor R” 6K
Wykonany w technologii BSI pełnoklatkowy przetwornik CMOS 6K jest oparty na technologii Sony Exmor R, która zwiększa czułość i osłabia szumy. Dokonując nagrań w rozdzielczości DCI 4K* lub Ultra HD, można skorzystać z zalet rejestracji obrazu 6K i oversamplingu, co w połączeniu z wydajnym przetwarzaniem obrazu zapewnia większą subtelność detali i faktur niż ze standardowych przetworników 4K, a dodatkowo niższy poziom szumu.
W porównaniu z matrycami 4K Super 35mm przetwornik 6K w kamerze FX9 ma ponad dwa razy większą powierzchnię, co przekłada się na szerszy kąt widzenia i możliwość uzyskania mniejszej głębi ostrości. Bez pogorszenia jakości można również używać obiektywów Super 35mm, rejestrując obraz 4K w trybie Super 35mm z wykorzystaniem wszystkich zalet tego zaawansowanego przetwornika.
Fantastyczny, 15-stopniowy zakres dynamiczny: nieograniczona ekspresja
Wyjątkowy, ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny kamery FX9 zapewnia niespotykaną dotąd swobodę twórczą podczas korekcji kolorystyki i w postprodukcji. Ponieważ kamera FX9 nagrywa bardzo bogaty i szczegółowy obraz 4K — w 10-bitowym formacie 4:2:2 na wewnętrzny nośnik lub w 16-bitowym formacie RAW na zewnętrzny rejestrator* — operator może skupić się przede wszystkim na kompozycji. Koloryści pracujący nad materiałem na etapie postprodukcji uzyskają bowiem kolory niewidoczne dla operatora, co pozwoli im stworzyć obraz dokładnie oddający nastrój sceny.
* Do nagrywania w formacie RAW niezbędne jest wewnętrzne oprogramowanie w wersji 2.0 lub wyższej, moduł XDCA-FX9 i zewnętrzny rejestrator.
Dwie bazowe czułości ISO: nadzwyczajny obraz w słabym oświetleniu
Cyfrowe przetworniki obrazu działają najlepiej przy bazowej czułości ISO, ponieważ na ich wyjściu nie jest wówczas dodawane wzmocnienie (napięcie). Typowa kamera ma jedną bazową czułość ISO, starannie dobraną, by zapewnić optymalne parametry w szerokim zakresie zastosowań. Dwie bazowe czułości kamery FX9 dają znacznie większą swobodę. Niższa z nich, ISO 800*, to wartość typowa dla innych cyfrowych kamer filmowych, zapewniająca równowagę między zakresem dynamiki a czułością w większości produkcji. Kamera FX9 ma również dodatkową, wysoką bazową czułość ISO 4000*, która znakomicie sprawdza się w słabym świetle bez zwiększania wzmocnienia. Jakość obrazu nakręconego w słabym oświetleniu przy dużej bazowej czułości ISO 4000 jest niemal taka sama jak przy ISO 800. Połączenie dwóch bazowych czułości ISO z elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej zapewnia niezwykły poziom twórczej kontroli w każdych warunkach i niespotykane dotąd możliwości reagowania na zmiany oświetlenia.
* Czułości ISO 800 i ISO 4000 są używane w trybie S-Log3, Cine EI.
S-Cinetone™: kolorystyka jak w kinie
Obraz rejestrowany kamerą FX9 przy standardowych ustawieniach ma wygląd „S-Cinetone”, dostosowany do potrzeb obecnych twórców treści. Wyróżnia go bogactwo barw w środku zakresu, atrakcyjny wygląd twarzy i większa płynność przejść tonalnych. Na uzyskanie takich właściwości pozwoliła specjalistyczna wiedza, którą firma Sony wykorzystała wcześniej w VENICE: jednej z najlepszych cyfrowych kamer kinematograficznych na świecie. Dzięki S-Cinetone sfilmowany obraz od samego początku ma świeży i żywy wygląd. Główne motywy autentycznie kontrastują z tłem, a dzięki wydajności pełnoklatkowego przetwornika obraz zachowuje duży zakres dynamiki, potrzebny na etapie postprodukcji.
Szybsza praca dzięki obsłudze własnych tabel LUT 3D i standardu HLG*
Aby nadać obrazowi z kamery FX9 oczekiwany wygląd, można tworzyć własne tabele LUT 3D. Importuje się je z karty SD. W wewnętrznej pamięci kamery FX9 mieści się 16 plików LUT, które można wybierać odpowiednio do potrzeb. Jest to szczególnie przydatne przy filmowaniu z użyciem krzywej S-Log3, ponieważ wygląd obrazu można sprawdzić w samej kamerze.
Kamera FX9 pozwala utrwalać materiał HDR w formacie S-Log3 lub Hybrid Log Gamma (HLG).
- Krzywe S-Log3 są zoptymalizowane do zastosowań o wysokim standardzie. W pełni wykorzystują zakres dynamiki przetwornika i zapewniają maksimum twórczej swobody przy korekcji kolorystycznej
- Standard HLG pozwala na szybkie dostarczenie materiału bez dodatkowej korekcji barw i idealnie sprawdza się przy codziennym filmowaniu, przeglądaniu i edycji materiału
Możliwość zapisu 16-bitowych danych RAW
16-bitowe dane RAW radykalnie zwiększają swobodę twórczą w postprodukcji i pozwalają w pełni spożytkować wyjątkowy, ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny. Kamera FX9 umożliwia reprodukcję 16-bitowych danych RAW w rozdzielczości 4K lub 2K. Wymagany jest do tego sprzedawany oddzielnie moduł rozszerzający XDCA-FX9, który podłącza się jednym przewodem BNC do współpracujących zewnętrznych rejestratorów RAW.
Udoskonalony system Fast Hybrid AF: uchwycona każda akcja
Kamera dokładnie utrzymuje ostrość na szybko poruszających się obiektach nawet przy szeroko otwartej przysłonie, pozwalającej zachować małą głębię ostrości obrazu z pełnoklatkowej matrycy. Udoskonalony system Fast Hybrid AF, opracowany przez konstruktorów aparatów Sony α, łączy w sobie dwa rozwiązania: pola AF z wykrywaniem fazy, umożliwiające szybkie i dokładne śledzenie obiektów, oraz pola AF z wykrywaniem kontrastu, gwarantujące wyjątkową dokładność ustawiania ostrości. Oprócz tego, funkcja wykrywania twarzy inteligentnie rozpoznaje twarze ludzkie i ustawia na nie ostrość.
Dedykowany czujnik AF zawiera 561 pól wykrywających fazę. Pokrywają one około 94% szerokości kadru i 96% wysokości, co przekłada się na sprawne i dokładne utrzymywanie ostrości nawet na szybko poruszających się obiektach.
Ustawianie ostrości na oko (Eye AF) i dotykowe sterowanie ostrością*
FX9 to pierwszy na świecie kamkorder profesjonalny z czołową światową technologią śledzenia oka firmy Sony. Duża szybkość i wysoka precyzja przetwarzania obrazu przekładają się na idealną ostrość. Podczas wywiadu lub ujęcia portretowego użytkownik może skupić się na rozmowie lub kadrowaniu, wiedząc że całą mimikę filmowanej osoby niezawodnie uchwyci system Eye AF.
Z kolei dotykowe sterowanie ostrością pozwala precyzyjnie wskazać odpowiedni obszar ostrości przed dotknięcie go na wizjerze LCD. To proste i intuicyjne rozwiązanie daje pełną twórczą kontrolę nad zaawansowaną technologią AF kamkordera FX9.
* Do użycia systemu Eye AF i funkcji dotykowych wizjera LCD wymagane jest wewnętrzne oprogramowanie w wersji od 2.0 wzwyż.
Stabilny obraz przy filmowaniu z ręki
Programy Sony Catalyst Browse/Catalyst Prepare* pozwalają wykorzystać zaawansowane informacje o stabilizacji obrazu do przekształcania ujęć nakręconych z ręki. W rezultacie materiał uzyskany w postprodukcji wygląda jak nagranie z uchwytu typu gimbal. W przeciwieństwie do systemów stabilizacji w kamerze lub obiektywie, metadane generowane dzięki informacjom z wewnętrznego żyroskopu kamery FX9 oraz obiektywu zapewniają twórczą kontrolę nad poziomem kompensacji drgań i rozdzielczością skadrowanego obrazu 4K. Przetwarzanie przebiega znacznie szybciej niż przy użyciu standardowych procesów stabilizacji w systemach do montażu nieliniowego (NLE)**. Do skorzystania z tej funkcji wymagany jest obiektyw z mocowaniem typu E.
* Wymagany jest program Catalyst Browse / Catalyst Prepare w wersji 2019.2 lub wyższej.
**Rozdzielczość i kąt widzenia są mniejsze niż w źródłowym nagraniu. Podczas zdjęć optyczna stabilizacja obrazu w obiektywie powinna być ustawiona na „Wył.”.
Funkcje sieciowe zapewniające większą mobilność
Kamera FX9 standardowo współpracuje z sieciami Wi-Fi 5 GHz* i 2,4 GHz. Po zalogowaniu się do takiej sieci można korzystać z szeregu zaawansowanych funkcji do produkcji bezprzewodowej:
Aplikacja Content Browser Mobile™** umożliwia zdalne sterowanie kamerą PXW-FX9 ze smartfona lub tabletu przez łącze Wi-Fi. Dostępne funkcje obejmują między innymi regulację ekspozycji i zoomu oraz rozpoczynanie i zatrzymywanie nagrywania. Aplikacja przyda się zwłaszcza operatorom, którzy sami zajmują się całym procesem filmowania. W przypadku smartfonów z technologią NFC możliwe jest ponadto uwierzytelnianie jednym dotknięciem.
Funkcja transmisji przez FTP umożliwia przesyłanie plików na zdalny serwer FTP w Internecie — również w czasie filmowania. W razie utraty łączności system automatycznie wznawia pracę po ponownym nawiązaniu połączenia.
Dostępna jest też funkcja przycinania: pozwala ona zdefiniować punkt początkowy i końcowy ujęcia, dzięki czemu unika się czasochłonnego przesyłania niepotrzebnego materiału.
Rozwiązanie C3 Portal*** pozwala przesyłać do chmury materiał filmowy proxy z kamer pracujących w terenie, by umożliwić natychmiastowe rozpoczęcie montażu. Przesłany materiał, choć dostępny z każdego miejsca, pozostaje chroniony i bezpieczny. Ekipy produkcyjne mogą nawet rozpocząć opisywanie ujęć jeszcze przed zakończeniem zdjęć, co daje dodatkową oszczędność czasu w przypadku ważnych, atrakcyjnych newsów.
Moduł rozszerzający XDCA-FX9 jest wyposażony w port przewodowej sieci LAN. Pozwala on podłączyć kamerę FX9 do Internetu standardowym przewodem sieci Ethernet, a następnie używać funkcji strumieniowej transmisji obrazu oraz przesyłania plików przez FTP
Kolejna funkcja modułu rozszerzającego XDCA-FX9 to współpraca z dwiema sieciami komórkowymi. Umożliwia ona równoległe wykorzystanie dwóch sieci komórkowych, przez co dodatkowo zwiększa niezawodność połączenia. Kamera FX9 współpracuje ze standardowymi modemami USB większości operatorów komórkowych. (Prosimy o sprawdzenie, który operator w regionie świadczy usługi na najlepszym poziomie. Naliczane będą standardowe opłaty za korzystanie z sieci.)
Strumieniowa transmisja QoS do sieciowej stacji odbiorczej (do nabycia oddzielnie) i rozwiązania C3 Portal*** pozwala na żywo przesyłać obraz w wysokiej jakości w celu jego zdalnego wyświetlania.
* Obsługa pasma 5 GHz zależy od kraju i obowiązujących w nim przepisów. Obsługę pasma 5 GHz zapewnia tylko model PXW-FX9V/9VK.
** Aplikację Content Browser Mobile™ można pobrać z serwisu Google Play lub App Store. Nie gwarantuje się współpracy łącza Wi-Fi ze wszystkimi smartfonami i tabletami.
*** Wymagane jest wewnętrzne oprogramowanie w wersji 3 lub wyższej
Specyfikacja
XAVC-I/L
4096 x 2160
Od 1 do 30 klatek (29,97/25/24/23,98)
3840 x 2160, 1920 x 1080
Od 1 do 30 klatek (29,97/25/23,98)
Tryb FFc 5K, S35 4K:
XAVC-I/L
4096 x 2160
Od 1 do 60 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/24/23,98)
3840 x 2160, 1920 x 1080
Od 1 do 60 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/23,98)
XAVC-I
1920 × 1080
Od 1 do 60, 100, 120, 150, 180 klatek (59,94p, 29,97/23,98)
Od 1 do 60, 100, 120, 150 klatek (50p, 25)
Tryb FF 2K, S16 2K:
XAVC-L
1920 × 1080
Od 1 do 60, 100, 120 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/23,98)
Tryb S35 2K:
XAVC-I/L
1920 × 1080
Od 1 do 60, 100, 120 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/23,98)
Tryb HDR: HLG (Natural / Live)
Zawartość zestawu:
Przykrywka korpusu
Wizjer
Muszla oczna
Pilot na uchwycie
Przewód zasilający IS1293
Zasilacz sieciowy
Ładowarka BC-U1A
Akumulator BP-U35
Przewód zasilający
Przewód USB
Instrukcja obsługi
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
XAVC-I/L
4096 x 2160
Od 1 do 30 klatek (29,97/25/24/23,98)
3840 x 2160, 1920 x 1080
Od 1 do 30 klatek (29,97/25/23,98)
Tryb FFc 5K, S35 4K:
XAVC-I/L
4096 x 2160
Od 1 do 60 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/24/23,98)
3840 x 2160, 1920 x 1080
Od 1 do 60 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/23,98)
XAVC-I
1920 × 1080
Od 1 do 60, 100, 120, 150, 180 klatek (59,94p, 29,97/23,98)
Od 1 do 60, 100, 120, 150 klatek (50p, 25)
Tryb FF 2K, S16 2K:
XAVC-L
1920 × 1080
Od 1 do 60, 100, 120 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/23,98)
Tryb S35 2K:
XAVC-I/L
1920 × 1080
Od 1 do 60, 100, 120 klatek (59,94p, 50p, 29,97/25/23,98)
Tryb HDR: HLG (Natural / Live)
Zawartość zestawu:
Przykrywka korpusu
Wizjer
Muszla oczna
Pilot na uchwycie
Przewód zasilający IS1293
Zasilacz sieciowy
Ładowarka BC-U1A
Akumulator BP-U35
Przewód zasilający
Przewód USB
Instrukcja obsługi
.